tisdag 14 november 2017

NÅGRA MOBILBILDER FRÅN BUTIKERNA I STAN IGÅR








Tjingeling igen!






Jag har alltid en massa bilder i mobilen. Tar på det mesta, sparar saker för att fundera. Fotar även bilder till instagram, ibland så kör jag snap (med mina vänner endast, inget med bloggen där. Känns skönt att vara helt privat någonstans;). Men som sagt det blir en hel del bilder som sparas, små korta filmer och screenshots på sånt man gillar. Ni kanske är likasamma som jag??:) Hur som så tänkte jag idag köra mobilbilderna här på bloggen, brukar ju sällan göra det men nu med mobilklamerans kvalité på bilder känns det mer och mer ok:) Så idag blir det blilder från stan igår, sprang ju igenom en kortis när jag ändå var inne och gjorde mina behandlingar hos Hanna:)



Först ut är lite bilder på butik Esq. En till favorit affär i stan. Tycker ju så mycket om att vi har lite inredningsaffärer av olikaslag men som ändå man kan plocka lite gobitar ur alla. Till exempel så är ju 200m2 mer modern, har många stora fina märken. Esq är lite nytänkande, andra nya roliga märken lite ”Artillerietstil". Sen har vi ju älskade Newport Home, en riktig favorit och nu senast vår fina nya blomsterbutik Bloominghome på storgatan. Så igen så säger jag ett hett tips är att ta en shoppingtripp till linkan, här finns det grejer nu mera;)








Alltid lika fint och juligt i Esq's fönster när denna högtid närmar sig!






Här hittar du originella julprydnader som sticker ut. Fann både en och två gobitar:)






Sen sneglar jag på Pols Pottern, jag har bestämt mig köpa en ljustake eller två eller tre för julbonusen från jobbet.






Bland annat blir det en drip eller två!






Hur söta julkulor, små jordglonber med lite glitter på!






Vidare till Bloomingdesign. Känns storstad när man går utanför på gatan.







Alltid fullt med fräscha gröna växer.







Och de fina helgbuketterna!







Där inne var det med lite julskyltat. Så som sagt alla vägar bär till Linköping (på ett eller annat sätt;) och ni är hjärtligt välkomna besöka våra fina butiker här:) (nej inget sportat inlägg detta, om ni undrar, bara kul att visa er vad vi har. Så nu inget tjafs om smygreklam, fakturerar inte butikerna ett öre, ej heller Linköpingskommun;)





KRAM











3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja den där hörnan i stan med inredningsbutiker är ju bara bäst. 200 kvadrat är toppen men det är en annan mysigare känsla och gå inne på esq o klämma på grejerna. Newport går ju inte av för hackor o nu finns den ju också i min stad :)
ha det bra! /E

Anonym sa...

Kul att du marknadsför min forna hemstad! Så roligt och mysigt att ta en sväng på stan när man hälsar på mor och far. Minns när man handlade på Champagne och Lin & co, inredningsbutik var typ Village...and thats it! Andra tider nu :) Älskar din blogg, vi bor i nybyggt Trivselhus av liknande snitt, stilen är mer skandinavisk funkis men hittar ändå inspo här. Kommenterar dock aldrig, men nu ville jag applådera ett särskilt trevligt inlägg! Kram Karin

Anonym sa...

Älskar att åka till Linkan & hälsa på sonen som pluggar där. Håller med om att ni verkligen har bra inredningsbutiker. Alltid lika roligt att besöka dem. Men vet du möjligtvis någon bra tandläkare jag kan rekomendera sonen i Linköping?
Kram