onsdag 15 november 2017

HEJ ONSDAG & POSITIVA TANKAR














En amaryllis har flyttat in - tänk om man skulle kunna få den blomma till advent:) Visst är det adventslängtan överallt. Jag ser mest pepparkaksbak, glögg och en och annan saffransbulle. Jag tror ni längtar lika mycket som jag;)






Hej lill-lördag eller helt vanliga onsdag!






Funderar lite på hur man väljer se sin dag. Jag är en positiv människa, tänker alltid glatt nästan. Försöker undvika tänka negativt, som till exempel nu när hela Östergötlands journalsystem brakat ihop (vi håller på att uppradera det men det klarar inte av kapaciteten det borde och har totalt havererat) och vi gått tillbaka typ tio år i tiden och kör papper hit och dit, då gäller det att hålla humöret uppe;) Ni hör att en jobbkväll väntar va!?;) Igår var en tuff arbetsdag på många sätt och efter den åkte jag till stallet för att rensa mina tankar. Lissie vilade igår och idag får vi prova med bett igen efter tandläkarbesöket. Jag måste säga hon har fått 100 guldstjärnor med det hackamoret vi lånade. Så mycket bättre i galoppen inne och det får mig hoppas att det är tänderna som spökat. Nu väntar väl dock lite att checka av dessa kommande veckor, hästar får ju lätt ett invant beteende och det får man jobba på - konstant! Men hon är så villig till arbete och gör det bästa hon kan och alla säger att hon har ett fantastiskt psyke och även om hon är lite tuff och svår i vissa lägen och väääldigt framåt så är det ändå en potential i henne (den jag sett hela tiden:).



Nu måste jag kasta i mig lunchen här på stående fot och sticka iväg till jobbet! Hoppas ni får en fin fin onsdag vänner, gör den till en lill-lördag och njut. Snart är helgen här igen:)





KRAM











1 kommentar: