lördag 15 april 2017

PÅSKAFTON










Lite påskris med de vackraste äggen som någonsin funnits (från Royal Copenhagen). Tyvärr lyckades jag krascha två:( men får köpa till några nya till nästa år istället:)





Hej påskafton!






Vi hade påskbord igår hos svärisarna och timade det med svärfarsfödelsedag, därför blir det inget påskbord här idag. Vi har dock tagit lite påsklunch, men nu får det räcka! Det blir ju som med julmaten och hur gott sill och allt det där än är så tröttnar man snabbt;) Tjejerna har fått sin påskägg och blev glada (vi fyllde ej med godis eftersom de inte äter godis men det var andra fina saker som en hästtjej och en sminkgalen önskade sig i;).



Idag har vi stalljour åt vår hästägare som är iväg så vi ska alla åka ut. Vi är även hästvakt till Emmas bf's ponny och föl och Alice ska få låna M lite och rida med idag.) Synd bara att vädret är såå kasst just nu. Snöigt, iskallt och blåsigt men nu tittar solen fram så jag hoppas det försvinner snart (hej våren, vill ha tillbaka dig nu:).









Som någon antydde i kommentarsfältet var på gång och ni kanske sett på Instagram så har det såklart med en liten (eller ja, hon är inte så liten) häst att göra men jag vill inte skriva ut helt än här innan jag vet till 100% att hon blir vår;) Jag har nog aldrig varit så här lycklig tror jag, eller jo det har jag ju men det är lite extra pirr i magen just nu. Detta är liksom en barndomsdröm som blir sann:)




Men. Mer om det en annan dag.





GLAD PÅSK FINA NI & tack för ni kikar in här hos mig 















2 kommentarer:

Karin sa...

Åh, jag förstår att det är roligt, pirrigt och nervöst. Alltid alla känslor på en och samma gång på något vis med hästar. Önskar er lycka till och Glad påsk.

Anonym sa...

Asch vad trist med äggen! Mina risgrenar var så veka så jag hängde mina ägg som prydnad på andra ställen - de är ju inte precis gratis - men otroligt fina! Glad påsk! / E