torsdag 20 april 2017

LADDAR UPP FÖR EN NY DAG












En gomorron-frukost-skål hos mig. Äter alltid jordgubbskvarg (sockerfri från skånemejerier - bästa!) till frukost, toppingen brukar jag variera men om jag har gärna färsk frukt och sen hemmagjord granola som är bland det godaste jag vet! Supermycket nyttigare att göra själv och busenkelt är det:) Fina nya frukostskålar från Leila's General Store som jag så trevligt upptäckte har en hylla här på Åhlens i stan:)







God morgon raringar!






Sovmorgon på ledig dag är sååå skönt. Idag ska vi ut och rida islandshästar med jobbet och jag laddar först upp för att möta en kollega i stan och äta sushilunch innan vi åker ut på landet.

I morgon är det fredag, jag går på min sju-dagar-på-raken-rad (herrejisses dag kväll och natt och halvnatt blandat, undra när jag blir människa efter det igen) men först så ska jag göra det vi väntat på sååå länge nu. Besikta vår häst (håll alla tummar, tassar och hovar att hon glider igenom:). Som vi längtar!












Havregryn

Pumpafrön

Solroskärnor

Linfrön

Valfria nötter 
(om man tål - jag tar naturella cashew eller mandel pga min allergi)

Honung + Kokosolja

Valfri torkad frukt 
(jag gillar dadlar eller ekologiska osvavlade aprikoser)

Kokosflakes





Jag blandar frön och havregryn i en stor skål, hackar nötterna i lagom size och blandar i. Sen på en kastrull smälter jag kokosolja och lite honung och häller över frö-blandningen. Lägger sedan ut allt på en plåt och rostar i 175 grader i 15-20 min (det där är ju så olika, man får känna efter på sin ugn). Sen låter jag ofta stå kvar i eftervärmen en stund för att få det extra knaprigt. Hacka torkad frukt och blanda i och lägg i massa stora kokosflakes. Förvara torrt och svalt i en snygg burk!




Nu måste jag fixa mig här men ha en underbar torsdag så ses vi snart igen!




KRAM











1 kommentar:

Anonym sa...

Åh vad bra med lite pepp, har helt tappat det där med god frukost...måste nog göra lite granola - det är ju så gott med homemade.
Ha en bra sushiafton och fingers crossed för lissiebesiktning! //E