fredag 17 mars 2017

ÄÄÄÄNTLIGEN HELG


















Ursäkta för mitt tjat om våren men hallå hur härlig är inte denna vårbukett från Interflora?!?:)





Hej sköna helg - du är efterlängtad!






Lite halvmörk nu efter tre nätter på raken, men oj vad jag gillar att jobba natt på akuten. Passar mig så mycket bättre:) Sen att jag sover lite halvdåligt det får man liksom ta, och jag vet hur jobbigt det kommer kännas klockan sju i kväll när ögonen går i kors och jag borde hålla ut till åtminstone tio men somnar sittandes i soffan. Sen hur pigg jag är klockan tian när jag borde sova - hmmm...



Men men, blev iaf så glad när jag vaknade, även om det var efter bara fyra timmars sömn, och såg att det stod blomsterbud utanför dörren. Fredagen kändes genast lite lättare:) 








Idag har vi hämtat hem Emmas med från praktiken i Rappestad. Oj vad hon har haft det bra. Hela hon luktar häst och jag är tveksam till om lukten kommer ens gå att tvätta bort ha ha. Minns så hur man slet i stallet, hur kul det var även om man jobbade helt gratis. Man fick liksom vara i den miljön man älskar och bara få vara nära hästar var allt. Fick man rida en sväng med var det bara en bonus. Jag var ju inte bortskämd med en egen häst i tonåren direkt! Men jag slet och tog varenda minut tillvara, cyklade mil bara för att få vara i stallet, red lektion en dag i veckan hade skötponny på ridskolan, tills jag kom upp i de äldre tonåren då jag hade en häst som jag fick ta hand om helt själv. Emma har det så mycket bättre kan jag säga;)




Nu ska jag börja med middagsfixet här, är sååå hungrig. Åt senast vid fem inatt när jag åt frukost, har helt glömt äta idag på dagen:S



Ha en toppenfin start på helgen vänner, ses i morgon igen:)




KRAM










Inga kommentarer: